Brandskyddsföreningen Mitt Utbildning AB söker VD
12/3, 2018 kl. 11:15Vi söker dig som vill bli vår nya VD och fortsätta leda ett fint och framgångsrikt företag framåt! Brandskyddsföreningarna i Jämtland, Gävleborg, Dalarna, Västmanland och Uppsala län, äger tillsammans Brandskyddsföreningen Mitt Utbildning AB. Vi utbildar företag och organisationer i brandskydd och hjärt-lungräddning. Överskottet går oavkortat till föreningarnas ideella verksamhet, som verkar för att förebygga skador på människor, egendom och miljö, genom att sprida brandskyddsinformation. Tillsammans skapar vi ett brandsäkrare Sverige. Läs mer på http://www.bfmitt.se
Din Utmaning: Brandskyddsföreningen Mitt Utbildning AB är en stark aktör inom sin bransch och befinner sig i ett spännande utvecklingsskede. Som dess nya VD finns det goda möjligheter att driva bolaget med fortsatt lönsam tillväxt till ett nästa steg. I bolaget är det nära till beslut och feedback och kulturen präglas av engagemang, stolthet, stark laganda och hjälpsamma kollegor. Du ansvarar för budget och resultat, samt har fullt personalansvar för en handfull medarbetare som finns placerade i Sandviken och Västerås. Själv har du din huvudsakliga placering i Mälardalsområdet, men är närvarande och tillgänglig för hela bolagets verksamhetsområde.
Ansvar och arbetsuppgifter:
• Du har fullt resultatansvar och är föredragande inför styrelsen
• Du driver bolaget med fokus på expansion och tillväxt
• Du är affärsmässig och utvecklingsinriktad
• Du skapar strukturer och processer och står för ordning och reda i hela organisationen
• Du har ett modernt och coachande ledarskap
• Du skapar och vårdar relationer med samarbetspartners och med såväl nya som befintliga kunder
Vem är du?
Som person är du handlingskraftig. Du har fokus på lönsamhet och resultat och rör dig enkelt mellan vision, strategi och operativa uppgifter. Med din inspirerande ledarstil skapar du en bra laganda, motiverar, driver och entusiasmerar. Du är metodisk och strukturerad och arbetar med tydliga processer och uppföljning.
Du har en gedigen erfarenhet från att leda och driva företag och är väl insatt i marknadsfrågor och har arbetat framgångsrikt med affärsutveckling och försäljning. Du har goda ekonomiska kunskaper och har haft både personal- och resultatansvar i tidigare roller. Du är coachande, lyhörd och tydlig och ger dina medarbetare ansvar och befogenheter så att de kan lyckas i sina roller. Dina kommunikativa förmågor är mycket goda i såväl tal som skrift och väl förtrogen med sociala/digitala kanaler.
Du är prestigelös, förtroendeingivande och kommunikativ vilket gör att du får din omgivning med dig. Du är engagerad i dina medarbetare och står för ett modernt ledarskap.
Du har relevant eftergymnasial utbildning och minst 10 års erfarenhet från liknande roller. Det är en fördel om du har kunskaper kring risker och riskbedömning. Har du dessutom erfarenhet från eller kunskaper kring ideell verksamhet är det ett plus. Stort intresse för utvecklings- och utbildningsfrågor är också ett plus.
Vill du veta mera kan du ringa till vår rekryteringskonsult Ulf Westblom på tel. 070-589 14 21
Välkommen med din ansökan i form av ett personligt brev med foto och meritförteckning till westblom.ulf@gmail.com senast den 2 april.
Denna artikel är publicerad på Team Ockelbo via SvenskPress.se.
Se villkor här »
Kommentarer
Ingen har ännu kommenterat denna artikel, du kan bli den första!